Workhackerův digest – T17

Čas čtení: 4 min.

Dnes začneme u prstenu. Do schopností prstenu z pohádky o Arabele má ještě daleko, ale první krůček už byl učiněn. Dále si v tomto digestu všímám třeba jedné zajímavé zkušenosti z pohovoru do STRV, článku o tom, jestli zákazníci vědí či nevědí a nebo rozhovoru s Michalem Klímou nejen o Týdeníku Dotyk. Ale úplně nejvíc je video z TEDx Prague 2012 s Mariánem Jelínkem o ekvalizéru mezi touhou a schopnosti dosahování cílů. A na závěr opět dávka inspiračních tweetů.

NFC prsten

Začneme zase jedním gadgetem. Je zarážející, že každý týden narazím alespoň na jednu hardwarovou vychytávku. Tento prsten má v sobě zabudováno NFC, takže ho můžete použít třeba pro přenos kontaktních informací, odemykání nebo pro uložení hesel. Problém je tam drobný ovšem v tom, že jeliko NFC je zkratka pro Near Field Communication, tedy komunikace na krátkou vzdálenost, tak se tím prstenem musíte čtečky (mobilního telefonu) skoro až dotknout a to ještě na vhodném místě.

Jak probíhá výběrové řízení v STRV

Oceňuji snahu portálu ZkusenostiZpohovoru.cz, jen houšť. A zde je zajímavý popis zkušeností s pohovorem v STRV. Pozor spoiler – popis tohoto pohovoru proběhl dobře a s dobrým výsledkem.

Obchodník není kávovar: 7 věcí, kterými spolehlivě zničíte svého obchodníka

Článek o tom, jak byste se nikdy neměli chovat ke svým obchodníkům. Nikdy. Nikdy! Je nabitý příběhy a doporučeními a (ne)překvapivě je to nejčtenější článek na tomto webu ever. Kdo ještě nečetl, tak prosím pěkně sem:

Zákazníci nevědí, co chtějí, pokud jim to neukážete. Nebo vědí?

Zákazníci, kteří „vědí, jen neví, jak na to“ by se měli platit zlatem. Článek „Zákazníci nevědí, co chtějí, pokud jim to neukážete. Nebo vědí?“ navazuje na slova Steve Jobse a rozvíjí myšlenku toho, kde stojí se svými myšlenkami zákazník a kde jeho dodavatel.

A tak k tomuto článku ještě doplňuji ještě tento dodatek, který mu k dokonalosti ještě chybí.

Průzkumy trhu jsou v pořádku pokud víte, co chcete zjistit. Osobní komunikace je ale základ. Taky závisí na tom, jaký produkt/službu nabízíte – B2B vs. B2C. Ale co se týká problémů, které zákazníky trápí, jak píšete, že je znají a že je dokáží přesně popsat. Takoví jsou nejlepší, protože pro vás je pak jednoduché najít řešení. Horší je to v případě, kdy zákazník v lepším případě tuší že je někde problém, ale buď ho vidí jinde, než skutečně je, a nebo si problém vůbec neuvědomuje. 🙂

Michal Klíma a Týdeník Dotyk

Michal Klíma, t.č. generální ředitel Vltava Labe Media odpovídal na otázky týkající se vydavatelského byznysu, ale také otevřeně odpovídal na otázky týkající se jeho vydavatelství Tablet Media a Týdeníku Dotyk. Ač jsem se kolem Dotyku tak trochu ochomýtal, v určité fázi před jeho vznikem jsem s tím též pomáhal a nějakou dobu jsme pro Tablet Media řešili webové stránky, tak mě některé informace dost překvapily.

Problém je v tom, že lidi tablety (většinově) používají jinak, než by vyhovovalo Dotyku. Nejsou to čtečky dlouhého obsahu, ale dejme tomu trochu pohodlnější mobily.

Nemyslím si, že něco jako Týdeník Dotyk jako specifická aplikace nemá na světle světa místo, jen bohužel český trh je na to malý. Jsem si jist tím, že by se Dotyku finančně dařilo v zemi, která má 2-3x větší trh.

Tak doufejme, že přijde i u nás zase někdy doba tabletová, … kde se svět netočí, kde se svět posouvá.

(Twitter: @Michal_Klima a @HanakovaEva)

Blockchain, Bitcoin či Ethereum jako reklamní medium

Ano. A v tomto článku vysvětluje Simon Yu jak na to. Mně to smysl docela dává.

Mobilní marketing v číslech

Asi není třeba dodávat, že mobily pomalu ale jistě zvyšují svou sílu v reklmním byznysu. A tady jsou nějaká čísla, proč tomu tak je.

Další srovnání webů hotelů | Nejlepší je The Emblem

V tomto článku na Hotel&Spa je srovnání dalších 3 webů hotelů. Za mě určitě nejlepší je The Emblem hotel v Praze.

Autor: Eda Hlava (@edahlava)

Asymptotický efekt jako podprahový parametr úspěchu | Marian Jelínek

Tohle je hodně dobrý video z TEDx Prague 2014, i když už 3 roky staré. Marián Jelínek se profiloval jako kouč sportovců, ale stejné principy přenesl do byznysového světa. Název je sice dost krkolomný, ve zkratce povídá o tom, že je třeba sladit touhu po nějaké činnosti s touhou po dosahování cílů. Tedy na jedné straně vás to, co děláte musí nesmírně bavit, ale (!) na druhou stranu musíte být schopni dosahovat cílů. Jedno bez druhého nejde a je dobré mít tyto dvě složky jednak v rovnováze, ale zároveň dostatečně silné. Za mě MUST WATCH video tohoto týdne.

 

Tweetobraní …

 

One Response to “Workhackerův digest – T17”
  1. Patrik 3.5.2017

Leave a Reply